måndag 5 april 2010

9. Låt dom mygla!


...Det blev ett givande möte på advokatkontoret i den magnifika takvåningen vid Kungsträdgården. Det var mycket trä, glas, sten och läder i inredningen. Kontrasten var stor mot den miljö och de samtal jag på senare tid haft med mina chefer och juristen Franson. Jag blev respekterad, något som jag inte tror enbart berodde på min kritik i Tsesisaffären.
Det förvånade mig direkt hur öppet advokaterna berättade om sina detaljerade och personliga intryck från sjöförklaringen. De verkade seriöst engagerade och såg nu fram emot nya drabbningar med verkets sjökortsförsvarare i en rättegång. De försäkrade mig att det skulle bli ännu tuffare tag.
Efter drygt två timmars samtal, var det dags att återvända till sjukhuset. Lättad och på gott humör tog jag en promenad. På Arsenalsgatan korsade kommunikationsministern min väg på bara några armlängders avstånd. Jag hann leka med tanken att presentera mig som "källan" innan han försvann in genom en departementsport.
forts. kapitel 9...

1 kommentar: